En djup fundering

Okej lek med tanken nu....Middag hos faster Asta, 57 år. Hela släkten är samlad och man måste vara artig :) Självklart säger man kanske "Kan jag be om att få smöret" istället för att "ge mej smöret typ"....Men tänk på vad man egentligen säger.."Kan jag be om att få smöret". Då frågar man ju helt enkelt om man först får be om det. Sen efter det borde man ju be om det? :O För att vara korrekt borde det se ut såhär alltså:

- Faster Asta, kan jag be att få smöret?
- Jaa!
- Okej, kan jag få smöret?
- Ja visst *Skickar smöret*

Hoppas någon följde med i min tankegång nu. Det är något helt oväsentligt som jag fått på hjärnan och grubblar på. hahahaa x) Jag är inte normal. (:

Dagen har bestått av massor av olika möten, o sen ett besök på Aktionskammaren :) Mys på det <3 Massa plugg att göra. "/ Orkar inteee... Imorgon blir det att åka till Eskilstuna hela helgen på SSU Kicen ! Trevligt ska det bli.
2009-04-16 @ 22:27:11 Onödiga, djupa funderingar :) Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har diskuterat faster asta smör saken förut^^<3

2009-04-16 @ 22:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0