Fundering

 Jag tycker att ni som klagar på de som engagerar sig, politiskt eller opolitisk, ska tänka till lite.

Om vi tar mig som exempel....Jag är med i styrelsen i SSU och ungdomsfullmäktige, är med i centrumföreningens ungdomsstråk, är konfirmationsledare, går ledarutbildning, är med i akustik m.m.

Ni ska bara veta hur mycket tid jag (och MÅNGA andra) lägger ner på att göra bra saker för ungdomar, och kämpa för våran sak! Flera möten i veckan har jag, stor press från olika håll, skolan, och jag har vart borta oräkneliga helger på olika kampanjer/ungdomsfestivaler/workshops och inspirationshelger m.m.

Ingen som är med i någon av dessa saker får ett öre betalt, vi gör allting frivilligt. De flesta klagar "ni gör ingenting, ni bara fikar och blablabla". Gå med själva och gör det bättre då förhelvete! Det är inte så lätt att få sin röst hörd som ungdom...många kommunpolitiker, tjänstemän och andra stora personer skiter ofta i oss.

Sen vill jag också lägga till att bara för att man är med i SSU är det inte så att man är helt emot MUF. Vi har olika åsikter, helt olika politiska handlingsprogram och andra värderingar, så självklart älskar vi inte varandra alltid. Vi tar fram dåliga saker hos varandra, framhäver våra egna bra åsikter och gör allt för att få väljare och nya medlemmar. Jag tycker att det är bra att ungdomar engagerar sig oavsett om det är i SSU, ungdomsrådet, MUF, grön ungdom, Unga pirater eller vad som helst...man kan inte bara sitta i sin jävla soffa och klaga på saker!!!
2009-05-28 @ 19:39:53 Onödiga, djupa funderingar :) Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0